معین بهونه زندگیممعین بهونه زندگیم، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 22 روز سن داره
پیوند عشق ما پیوند عشق ما ، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

معین عشق مامان و بابا

وقتی مادر میشوی

1397/5/13 12:24
نویسنده : مامانی
148 بازدید
اشتراک گذاری

مادر که میشوی ، نمیدانم از کجا ، کی ، چطور اینهمه تغییر ، اینهمه صــــبر ، اینهمه عشق  پیدا می شود....

مادر که میشوی همه چیز به یکباره خودش را تمام قد به تو نشان میدهد و تو دیگر خود قبل نیستی که نیستی. تمام وجودم سرشار از خنده های بی دلیل و با دلیل تو میشود....

مادر که باشی مهربان تر می شوی: دلت حتی برای مورچه های کنار دیوار هم می لرزد. مبادا پا رویشان بگذاری. مبادا مادری منتظرشان باشد...

مادر که باشی دل نازک تر می شوی : بادکنک  توی دستان پسرک می ترکد و او با غصه لب برمی چیند .در حالی که دندان های سفیدش دیده می شود و مردمک چشمانش می لرزد،می زند زیر گریه و...تو می خواهی دنیا نباشد... .

مادر که باشی بی خیال تر می شوی: بگذارپسرک ،دیوان حافظ نازنینت را پاره کند. بگذار روی دیوار خط بکشد .بگذار تمام دستمال کاغذی ها را یکی یکی از جعبه بکشد بیرون. بگذار خوش باشد. خنده هایش را عشق است... .

مادر که باشی پیرتر  می شوی،حتی اگر بیست وهشت سالت باشد.

مادر که باشی بی جنبه تر می شوی : حتی!کافیست کسی به پسرک بگوید:ای جان خوشگلم... وتو فکر کنی مادر زیباترین فرشته ی گیتی هستی!کافیست پسرک 20 ماهه ات ،اتفاقی دوتا از رنگ های بازی فکری اش را درست جابیندازد وتو فکر کنی مادر زکریای رازی یا ابوریحان بیرونی هستی!

مادر که باشی مدام دلت می لرزد: نگران گوشه های فرشی. نگران لبه های میز. نگران کناره ی در ودلواپس هر چیزی که شاید گیر کند به پای طفلکت وتو با صدای گریه اش نیمه جان شوی.

مادر که باشی : دست پختت بهتر می شود. گاهی نمازت می شکند. گاهی غذا نمی خوری. دست ها وشانه هایت درد می گیرد. قوی تر می شوی. تکیه گاه تر می شوی و... خوشبخت تر می شوی... . وقتی مادر میشوی فارغ از همه کارهای دنیا  آدم دیگری میشوی... شبها تا صبح بیداری ولی روزها خسته نیستی… انگار خدا به تو قدرتی مضاعف داده بعد از نه ماه انتظار  به جای خستگی، پر انرژی و پرنشاطی… با هر خنده کودکت بال در می آوری و در آسمان ها پرواز میکنی… اگه بچه ات عطسه کند دنیا روی سرت خراب میشود. وقتی کسی حتی عزیزترینت به بچه ات ، کوچکترین غرولندی کند دلگیر میشوی و غصه دار…

وقتی میگوید مامان دیگر از خدا هیچ نمیخواهی... دنیا برایت میشود مثل بهشت…

وقتی مادر میشوی دیگر نمیتوانی به اراده خودت آب بخوری، چرت بعد از ظهر بزنی، مسافرت بروی،  و حتی مریضی هم دیگر معنی ندارد… تو مادری ،  معنی کامل واژه ایثاری، تو عاشقی… بی مزد و بی منت!

وقتی مادری از هیچ کس توقع نداری بگوید خسته نباشی، خدا قوت، دست مریزاد، ایول، دستت درد نکند…. ولی اگر یک نفر فقط یک نفر به تو بگوید که چقدر قدر کارهایت را میداند همه دنیایت را به پایش میریزی…

وقتی مادر میشوی! بزرگ میشوی، یاد میگیری واسه خاطر بچه ات غرورت را زیر پا بگذاری … یاد میگیری سکوت کنی… به دروغ بخندی و بگویی همه چیز رو به راه است… وقتی مادر میشوی خدا به تو نگاه ویژه ای میکند و تو را تقدیس میکند و همه گناهانت را میبخشد… بهشت را به تو وعده میدهد .چه نعمتی از این با شکوه تر؟!

خدایا ای مهربان تر از مادر!  طعم مادر شدن  را به تمام کسانی که آرزویش را دارند بچشان

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)